Aankomst + eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kayla Rooze - WaarBenJij.nu Aankomst + eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kayla Rooze - WaarBenJij.nu

Aankomst + eerste dag

Door: Kayla de Rooze

Blijf op de hoogte en volg Kayla

12 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Dankjulliewel voor jullie reacties op mijn vorige verhaal en likes op facebook!

Onze vlucht is goed verlopen! We vertrokken wel één uur later dan gepland.
Dit kwam omdat het vliegtuig te laat was, de banden verwisseld moesten worden en er nog schoongemaakt moest worden.
Dit maakte KLM daarna meteen weer goed met super goede bediening aan boord en lekker eten. Tijdens het kijken van de film 'Alles is familie' kregen we zelfs ijs!

Toen we aankwamen in Suriname was het 27 graden. Mijn I Love Klooster trui liet ik dus maar in mijn handbagage koffer zitten.
Voordat we onze huisbaas konden begroeten moesten we anderhalf uur in de rij staan voor een stempel op het visum.
Het was wel grappig om bij hem in de auto te zitten waar het stuur rechts zit, aan de linkerkant de weg op en via de linkerkant de rotonde op!

Bij aankomst ontmoetten we onze huisgenoten die ons meteen wegwijs maakten in het huis. We hebben en groot huis met grote slaapkamers en fijne bedden!

Tijdens onze autorit met onze huisbaas zijn we langs de supermarkt gegaan voor ontbijt voor de volgende dag. Hier konden we helaas niet echt van eten want er hadden muizen aan gegeten! BAH! Maar voor de rest is het hier wel erg schoon hoor..

Vandaag hebben we Paramaribo verkend. De lijn bus richting de stad was al een ervaring op zich! Kleine busjes die erg wild rijden. Maar dat doen eigenlijk alle auto bestuurders hier.
Ik heb mijn ogen uitgekeken in de stad! Veel verschillende soorten huizen, dan zie je een armoedig krotje, dan een gewoon houten huisje en daarnaast staat een mega groot paleis!
Ik moet mijn loop tempo hier ook erg aanpassen zelfs de politie lijkt sloffend door de stad te lopen.
In de stad hebben we meteen een hangmat gekocht en handig als we zijn hebben we deze meteen in de tuin opgehangen.

’S Avonds zijn we met de taxi naar Zus & Zo gegaan om daar te eten. En te proosten op een eerste geslaagde dag!

Dit weekend gaan we op zoek naar een grote supermarkt en we willen zondag naar Fort Zeelandia. Maandag hebben we een gesprek met de coördinatrice van de opleiding, waarschijnlijk beginnen we dan donderdag avond aan de opleiding.


Zonnige groetjes,
Kayla

p.s. Ik probeer jullie constant een beetje warme zon te sturen maar ik zag op het Nederlandse weerbericht dat deze niet echt aankomt.

  • 12 Januari 2013 - 12:40

    Inge:

    Er is wel zon hoor, alleen de temperatuur blijft een beetje hangen onderweg denk ik :p
    maar klinkt goed,alleen, zit bij ons het stuur ook niet links ;) ??

  • 12 Januari 2013 - 14:20

    Sharmaine:

    Aahh wat klinkt dat allemaal geweldig zeg!
    Heb je ook goede internetverbinding dus?!
    Dikke lieve kusjes vanuit nederland/tilburg

    Niet te bruin he!

  • 12 Januari 2013 - 14:42

    Monique Pl.:

    Hee Kayla, leuk hoor om je zo een beetje te volgen!
    Hoe vond je je schriftje? Dit heb je zeker aandachtig op t vliegveld al gelezen?
    Groetjes en mooie tijd nog.

  • 12 Januari 2013 - 16:16

    Tante Thea:

    Leuk om je te volgen. Ik heb Suriname als vakantieland bezocht en ben benieuwd naar jouw indrukken van het land. En natuurlijk ook van het onderwijssysteem. veel succes Kayla.

  • 12 Januari 2013 - 23:15

    Keshia Pieters:

    Hee Kayla,
    Leuk om je verslag te lezen. Op deze manier neem je me een beetje mee naar het oh zo mooie Suriname. Leuk om jouw ervaringen te lezen. Ik ben benieuwd of je bepaalde dingen op dezelfde manier als mij zal ervaren.
    Gelukkig heb je huisgenootjes die je wellicht heel veel kunnen vertellen en je de weg kunnen wijzen. De leuke busjes heb je al gevonden, lees is. Prachtig! Dit vond ik iedere keer weer een hele avontuur om daarmee te mogen reizen. Heerlijk.
    Als je de film Sonnyboy gezien hebt moet je eens goed letten op dat huis tegenover Fort Zeelandia. Daar is die film opgenomen.
    Geniet verder van iedere minuut, want voor je het weet ben je terug.
    Wie weet zie je me nog verschijnen tijdens je verblijf daar.
    Groetjes,
    Keshia

  • 13 Januari 2013 - 09:18

    Sylvia:

    Hoi Kayla,leuk hoor.Nu kunnen wij ook meegenieten van je avonturen daar!Nog niet ui de hangmat gevallen? Gr Roel en Sylvia.

  • 14 Januari 2013 - 19:40

    Angelique:

    Hoi Kayla,
    Ik hoorde van je moeder dat je een reisverslag ging bijhouden, leuk!
    Hier verwachten ze flink wat sneeuw en jullie zitten daar heerlijk in de warmte,
    om jaloers van te worden.
    Veel succes daar en geniet ervan!
    Een ervaring om nooit meer te vergeten.


  • 15 Januari 2013 - 12:50

    Opa En Oma Voet:

    Hallo Kayla zoals is lees gaat het allemaal goed daar bij jullie nou hier ook hoor e zitten nu lekker in de sneeuw (maak ik jouw jaloers) is een mooi gezicht. Ik lees dat je al heel wat gezien hebt op die paar dagen, ja dat lees ik allemaal niet bij jou , ik lees ook het verhaal van je kamer genote, dus leg ik het bij elkaar en kan jullie zo volgen wat ik heel leuk vind.
    Opa heeft nog geen tijd gedaan om het te lezen vind het makkelijker als ik het vertel.
    O, ja Fayka heeft haar eerste loon ontvangen daar gaat je spaarpot.
    Zondag zijn we naar Bionda wezen kijken met het springen ging goed de barage ook zonder fouten.
    Nu hier laat ik het bij en wacht op je volgende verhaal
    Geniet maar volop

    groeten oma+opaxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Studie en stage

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2013

Tot ziens Suriname!

22 Mei 2013

Onze laatste trip

09 Mei 2013

Papa en mama in Suriname!

21 April 2013

Studie & Stage

05 April 2013

Vakantie!!
Kayla

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 873
Totaal aantal bezoekers 44386

Voorgaande reizen:

10 Januari 2013 - 11 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: