Studie & Stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kayla Rooze - WaarBenJij.nu Studie & Stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kayla Rooze - WaarBenJij.nu

Studie & Stage

Door: Kayla de Rooze

Blijf op de hoogte en volg Kayla

21 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Naast genieten van het relaxte leven hier, het mooie weer, de gezellige mensen, de beestige feestjes en alle andere leuke dingen zijn Dagmar en ik hier natuurlijk voor onze minor.
Daarom gaat dit verhaal over onze studie die we hier volgen en onze stage die we hier lopen.

Afgelopen week hebben we twee vakken van onze minor afgerond. We hebben het vak Transculturele Pedagogiek afgerond met een persoonlijk verslag. Hierin moest onze ontwikkeling tot transculturele persoon te zien zijn. Het leuke van dit persoonlijk verslag is dat je dit ook persoonlijk bij de juffrouw moet inleveren. Dus uitprinten, inbinden en afgeven. Dat had ik weeral een tijdje niet hoeven doen.
Culturele antropologie hebben we afgerond met een onderzoek naar een etnische groep van de samenleving van Suriname. Ik heb mijn onderzoek gericht op de tradities die gehouden worden bij de geboorte van een baby bij de Stadscreoolse samenleving.
Morgen gaan we deze inleveren bij het andere werk van onze juffrouw. Weer uitprinten, inbinden en afgeven bij de receptie van een gebouw ergens in Paramaribo.
We hebben dus nog één vak nog niet afgerond. Dat is het vak Early Child Development. Deze lessen volgen we met een groepje van 7 personen bij de juffrouw thuis. We zitten dan op haar enorme bank helemaal onderuit gezakt naar haar college te luisteren. Het is interessant om te volgen wat de ontwikkelingen zijn op het gebied van het jonge kind. Vooral omdat we het ook terug zouden moeten zien tijdens onze stage. Maar de leerkrachten van onze school lopen nog niet echt weg met de nieuwe ontwikkelingen en boycotten ze een beetje.

In de vakantie had ik de tijd en de inspiratie om materialen te ontwikkelen voor mijn Remedial Teaching programma met drie leerlingen van mijn stageklas. Deze leerlingen kunnen nog niet tellen. De juffrouw is aan het wachten op een test voor deze jongens. Tot die tijd krijgen ze van haar geen werkboekjes, het heeft volgens haar toch geen nut. De jongens kunnen dus alleen tijdens de klassikale uitleg dingen oppikken, het inoefenen moeten ze dan maar in hun hoofd doen.
Ik heb tel spelletjes gemaakt en een werkboekje. Alles zelf gekleurd, geknipt en geplakt. Als we namelijk naast het bestaande materiaal iets extra’s willen moet dit uit onze eigen portemonnee komen.
Gelukkig vonden de leerlingen het niet erg dat het zelf gemaakte materialen waren. Ze waren dol enthousiast.


Eigenlijk is dit maar een saai verhaal hé? Maar ik had leuke foto’s van stage die ik graag wilde laten zien en ja daar moet een verhaaltje bij. Dus klik maar snel door naar de foto’s :).

Volgende week komen papa en mama naar Suriname. Ik heb wel weer zin om ze te zien! We hebben een tripje gepland waarin ze een berg gaan beklimmen, piranha’s gaan vangen en in een hangmat moeten slapen. Ze zullen wel uitgeput terug thuis komen.
Niet alleen papa en mama komen op bezoek. De vriendin van Dagmar, Tina, komt ook naar Suriname.

Genietse van het mooie weer in Nederland.

Liefs,

Kayla de Rooze (Studente & stagiaire)



  • 21 April 2013 - 19:00

    Jolanda Saman:

    leuk gedaan met die kaartjes. Ze vonden het volgens mij hartstikke leuk zo te zien op de fotos
    gr jolanda

  • 21 April 2013 - 22:23

    Iris:

    Waaaahhhh! Die foto's zijn super leuk! Die blije gezichten van de kinderen zijn helemaal geweldig! Daar doe je het toch allemaal voor;). Goed dat jullie ook nog de tijd hebben om aan school te werken. Het is toch allemaal zo vermoeiend he. En dat weer daar helpt ook niet mee wel? Geniet er nog maar even van en groetjes aan Dagmar! Kus

  • 23 April 2013 - 06:34

    Sylvia:

    Hoi Kayla, nou ik vind het wel leuk hoor zo`n serieus verhaal.Je bent daar ook om iets te leren he.Ik denk dat de kinderen die leuke juf uit Holland straks wel gaan missen hoor!Ik moet je de groeten van Oma en Opa doen van uit Slagharen.Jaja ze zijn ook op vakantie.
    Alvast heeeeeeel veeeeeel plezier als je vader en moeder even langs komen!!!!!
    Gr Sylvia en Roel xxxx

  • 23 April 2013 - 10:32

    Simone:

    Kayla!! Je vergeet te melden dat je een LIO stage hebt geregeld!! ;)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 April 2013 - 11:40

    Opa En Oma Voet:

    Hallo Kayla ja wij zijn weer terug uit Slagharen het was ook de laatste keer dat we gingen, het huisje
    wordt voor ons toch te klein zeker de wc zo laag en het is niet meer zoals vroeger.
    Maar nu over jou wat fijn dat je een stage adres hebt gevonden dat was een hele opluchting zeker.
    En ik zie dat je je schol werk ook goed doet nog een werkstuk inleveren is dat het laatste dan.
    Wij vinden dat je het goed doet daar. Maar hoe leuk zal het volgende week wel niet zijn als je pa en ma komen, ze hebben er zin in je stuur daar over toch ook wel een verslag want we willen nattuurlijk alles weten, Opa is langs jullie huis gereden nou daar staan nogal wat poppen zeg mooi versierd is het ook
    Nu meisje geniet nog zolang je kan en veel plezier met je pa en ma.
    Groejes opa en omaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Studie en stage

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2013

Tot ziens Suriname!

22 Mei 2013

Onze laatste trip

09 Mei 2013

Papa en mama in Suriname!

21 April 2013

Studie & Stage

05 April 2013

Vakantie!!
Kayla

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 44380

Voorgaande reizen:

10 Januari 2013 - 11 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: